Op naar Lombok! - Reisverslag uit Pantaikute, Indonesië van Lisanne en Tessa - WaarBenJij.nu Op naar Lombok! - Reisverslag uit Pantaikute, Indonesië van Lisanne en Tessa - WaarBenJij.nu

Op naar Lombok!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne en Tessa

27 September 2014 | Indonesië, Pantaikute

Olaaa,

Hier weer bericht vanuit Indonesië. Op dit moment zitten we op een boot van Bali naar Lombok. Dat betekent dat onze twee weken Bali er al weer op zitten en er nu weer een nieuw avontuurtje begint.

Tot afgelopen maandag hebben we surfkamp gehad, een onvergetelijke ervaring! We hebben super leuke mensen ontmoet, leuke dingen gedaan en vooral lekker gesurft. Hoewel we nog lang geen pro zijn kunnen we nu best wel wat leuke golfjes pakken. Vorige week vrijdag hadden we een rustdag en zijn we gaan wakeboarden met de hele groep, verder zijn er ook nog de nodige etentjes, feestjes en rustmomenten (Indonesische massage) gehouden.

Afgelopen maandag hebben we het grootste deel van de groep gedag moeten zeggen en zijn we met een groepje van 6 (twee Noorse, twee Zweden en wij) door gereisd naar Ubud. Ubud staat bekend als cultureel centrum van Bali en daar hebben we als toerist dan ook maar aan toe gegeven. We vonden een mooi en goedkoop verblijf in een soort parkje aan de hoofdstraat, daar verbleven we gesplitst in 2 kamers. Toen we eenmaal een beetje gesetteld waren zijn we naar the monkey forest geweest, een stuk jungle midden in de stad met daarin tempels die worden geregeerd door de apen. Overal waar je kijkt zie je ze, omdat ze behoorlijk brutaal zijn moet je ook echt uitkijken met eten in je tas en andere losse dingen. Zo zagen we op een gegeven moment een aap met een pakje peuken en ging er een andere aap met lies haar zakdoeken vandoor. Na dit hele gebeuren zijn we ergens gaan lunchen en hebben we plannen gemaakt voor de rest van de dagen. Een van de plannen was om ook de vulkaan van Bali te beklimmen.

Diezelfde nacht, na drie uur slaap, zijn we nog met een taxi naar de 1717m hoge vulkaan gebracht en kregen we twee guides mee om ons naar de top te leiden. Het was een (volgens lies en mij) behoorlijk zware tocht van 2 uur. Zelfs de Noren en Zweden die wel een heuveltje of berg gewend zijn hadden moeite met de losliggende keien en vulkaanzand. Eenmaal op de top van de vulkaan (ja, we hebben het gered!) kregen we een ontbijtje en konden we in de kou de zonsopgang zien. Hoewel we helemaal gesloopt waren, was het prachtig om te zien en gaf het ook echt een voldaan gevoel. Na heel wat foto's en Selfies zijn we weer afgedaald. Op de terugweg naar ons verblijf zijn we nog gestopt bij de Rice fields. Bizar grote terrassen vol rijst zoals je ze altijd in reisbladen ziet. Omdat we al heel wat hadden gelopen zijn we hier maar een uurtje geweest, maar hebben we wel een goede indruk op gedaan van de prachtige omgeving. De volgende dag zouden we met z'n allen richting Kuta vertrekken, een stad aan de kust waar wat betreft surfen, uitgaan, eten en shoppen veel te beleven is. Maar omdat de anderen toch wat meer gebonden waren aan een tijd die ze nog hadden om dingen te zien, zijn we opgesplitst. Lies en ik zijn wel naar Kuta gegaan en hebben een heerlijk relaxt dagje gehouden. Ergens in de middag kregen we een berichtje van de Noorse meiden dat het eiland waar ze heen waren gegaan, een grote grap bleek te zijn en of ze weer bij ons aan konden sluiten. De dag erna zijn Lies en ik toen naar het strand gegaan en toen de meiden er weer waren hebben we de Tanah Lot Tempel bezocht. Een tempel aan de kust van Bali op een klein eilandje waar je alleen lopend kunt komen met eb. Daar hebben we gegeten met zicht op de zon die onderging in die zee, heel mooi. Diezelfde avond zijn Lies en ik nog uitgeweest, waar we weer andere surfkampgenoten tegen het lijf liepen.

Gister zijn we naar Uluwatu geweest, het surfersparadijs voor echt goede surfers. Eerst hebben we wat rondgehangen op een strandje en vervolgens zijn we naar een ander strand geweest, die verscholen ligt achter een enorme klif, die een of andere surfer zoveel jaar geleden heeft ontdekt. Aan deze klif hangen allemaal leuke restaurantjes en barretjes van waaruit je de surfers kunt bekijken maar ook de zonsondergang. Op dit strand ontmoetten we (alweer andere) surfkampgenoten. Daar hebben we een tijdje gezellig mee gepraat en over het bizar mooie strand gelopen. Het was eb en dan trekt het water zover terug dat je een heel eind over rotsen naar de zee kunt lopen en goed zicht hebt op de klif (foto's volgen). Hierna zijn Lies en ik bij een van de cafeetjes aan de klif gaan zitten, hebben we een aantal hele goede surfers, enorme golven en een prachtige zonsondergang gezien. Op de terug weg was er bijna niet aan een taxi te komen, tenzij we de dubbele prijs zouden betalen dan op de heenweg. Toen hebben we een local, die we diezelfde middag hadden ontmoet, gebeld voor een lift (Balinezen zijn heel behulpzaam volk). Na 10 minuten was hij bij ons en zijn we op twee scooters weer terug naar ons verblijf in Kuta gebracht. Heel avontuur natuurlijk omdat ze overal tussen door sjezen, en het een best eind was, maar het was zeker leuk om mee gemaakt te hebben en het kostte ons nog geen 2,50.

Vanmorgen zijn we om 09:30 vertrokken vanuit Kuta, met een shuttle bus naar de haven om vanuit daar naar Lombok te gaan. Op dit moment zitten we dus op de boot en moeten we straks nog weer een stukje met de bus om op onze verblijfsplek, dat ook weer Kuta heet, te komen. We nemen ongeveer een week om Lombok en de nabijgelegen Gilli-eilanden te bezoeken, en dat is best lang voor zo'n klein gebied. We kunnen dus lekker rustig aan alles verkennen en hopelijk nog surfen en misschien wel snorkelen.

Tot de volgende update!
Lies & Tes

• 27 September 2014 - 17:49

Ike:

Nou meiden, dat is weer een leuk verslag om te lezen; zo zijn we er toch steeds een beetje bij!
    Leuk hoor, zo'n Apenheul, maar dan anders en grappig om te lezen dat je toch steeds weer bekenden tegen het lijf loopt.
    En volgens mij krijgen jullie door van alles te bekijken ook best een lekkere portie lichaamsbeweging; kun je straks zo weer aansluiten bij fitness Tes!
    Geniet lekker samen op Lombok en all Kuta's waar jullie nog gaan komen.
    Liefs!

• 28 September 2014 - 16:41

Mieke:

Lombok en de Gilli eilanden lijken me geweldig mooi! Hier zal je zeker kunnen snorkelen en zeker moeten doen ;) Op Bali ben ik toen ook in Ubud naar de monkey forest geweest bij die zeer brutale apen haha
    Erg leuk verslag......ga zo door haha......kan ik lekker meegenieten :)
    Veel plezier daar en vooral genieten!!!