With love from Bali - Reisverslag uit Pengembungan, Indonesië van Lisanne en Tessa - WaarBenJij.nu With love from Bali - Reisverslag uit Pengembungan, Indonesië van Lisanne en Tessa - WaarBenJij.nu

With love from Bali

Blijf op de hoogte en volg Lisanne en Tessa

16 September 2014 | Indonesië, Pengembungan

Salem Salem! (Hallo hallo)

Even een berichtje vanuit het heerlijke Bali. Na een vlucht van 18 uur zijn we hier aangekomen. Bij aankomst ging alles eigenlijk vrij snel (bagage en visum) tot we onze lift naar het surfkamp niet konden vinden. Je moet je voorstellen dat je de aankomsthal uitloopt en er allemaal mannetjes staan met bordjes van namen en bestemmingen, je moet dus al die bordjes af om te kijken of jouw naam erbij staat. Toen we de rij af waren gegaan zagen we onze naam er nog steeds niet tussen dus zijn we door gelopen in de hoop dat onze lift ergens anders stond. Ondertussen zijn er allemaal kleine Indonesische opdringerige mannetjes die je een lift aanbieden. Maar na lang zoeken zagen we iemand staan bellen met het blaadje waar de bestemming op zijn kop op stond, de lift! Als hysterische vrouwen rende we met, een klein gilletje van blijdschap, op hem af. Hij bleek te laat te zijn door het verkeer. Wanneer we eenmaal in de auto zaten was dat goed te begrijpen. Want, man, zoveel verkeer en ze doen allemaal wat. Ondanks de hectiek op de weg (scooters met hun hele hebben en houden achterop die overal doorheen gassen) reed hij ons veilig naar de bestemming.

Aangekomen op het kamp kregen we een rondleiding en ontmoette we onze kampgenoten, veel Zweden, Noren en Nederlanders. In totaal zijn we met z'n 18en. Het kamp ziet er heel luxe, verzorgd en gezellig uit. Binnen no time voel je je thuis dus we beginnen dan ook met wat slaap in halen aan het zwembad. In de avond eet je hier met z'n allen op het kamp. Daarna hebben we nog een beetje verder kennis gemaakt met onze kamp genoten en de week ingewijd met een minuscule poolparty. Maar aangezien iedereen toch wel moe was van de reis en we vanmorgen weer op tijd klaar moesten staan, lagen we om 22.00 al in bed.

Vanmorgen werden we na het ontbijt opgepikt en zijn we met een busje naar de surfschool gereden. Daar kregen we eerst theorie les van een klein Indonesisch surfgastje, waarna we de theorie gingen oefenen in het water door gewoon te peddelen en je mee te laten nemen door de golfen. Hierna kregen we weer wat uitleg en moesten we op het droge oefenen met het opspringen op je board. Daarna begon het echte werk, en stonden we eigenlijk al vrij snel op het board (buiten beschouwing gelaten hoe knullig het er waarschijnlijk uit heeft gezien) maar we stonden! Het is echt een heel gaaf gevoel om als het ware op het water te staan en het ging nog best hard.

Na het surfen hebben we lekker uitgerust en liggen bakken aan het zwembad. 'S middag toen ook de andere groep terug was van het surfen (we zijn verdeeld in twee groepen) hadden we een volleybal toernooi. De zon gaat hier al redelijk vroeg onder dus we hebben gevolleybald bij zonsondergang, leuk sfeertje!

Het is hier nu 19:30 (6 uur later dan in Nederland) en we hebben net weer heerlijk gegeten, bereid door twee lieve Indonesische vrouwtjes. Over een paar minuten hebben we weer theorieles zodat het morgen hopelijk nog weer iets beter gaat!

We houden jullie op hoogte!
Lies & Tes

• 16 September 2014 - 15:19

Ankie:

Leuk verhaal hoor Tes, als ik het zo lees voel je je reusachtig groot tussen de mannetjes en vrouwtjes.

En jij hebt toch een streepje voor met je waterski ervaring! Succes en veel plezier xAnkiex

• 16 September 2014 - 16:47

Ike:

Oh meiden, dat klinkt echt als een goed begin van een mooie reis!
    En sportief als jullie zijn zie ik jullie echt aan het einde van de week iedereen er wel uit surfen!
    Liefs!

• 16 September 2014 - 18:03

Lisanne:

Bestaat er bij waarbenjij.nu ook een 'vind-ik-leuk' knop? Bij deze: leuke reacties!!

• 16 September 2014 - 20:52

Edo:

Hey surf babes, dat klinkt allemaal erg goed! Benieuwd naar de foto's
    Have fun!

• 16 September 2014 - 22:48

Mieke:

Wat leuk om al wat van jullie te horen! Leuk reisverslag :)